Mitt nya jag!


Jag har inte bloggat så mycket senaste veckan, förutom inlägget om Erik igår. Det är inte för att jag inte velat dela med mig - utan för att jag varit väldigt upptagen. Det är verkligen flyt nu, men det tar på också. Idag har jag varit darrig och svag, och haft enormt ont i mitt knä, som ett resultat av senaste dagarnas intensitet.

Det har varit en fantastisk balans av mer fysiskt arbete med hemsidor bland annat, och andligt arbete, både vägledningar med klienter, men också arbete med mig själv. Det känns som att livet kommit igång på något sätt. Och kanske firman så småningom också börjar funka så jag kan leva lite friare.

Jag känner att ett andligt inlägg här på bloggen är på gång - jag vill berätta om mina guider, om auror, och diverse annat som varit på gång på sistone.

Men just nu vill jag bara landa efter grymt intensiva dagar. I fredags hade jag några timmars paus från jobbet då min vän Irkku hjälpte mig färga håret! Det är en mycket större grej för mig än man kunde tro.

Dels har jag lidit av min allergifobi i flera år, och helt enkelt inte vågat(!) färga håret med henna. Dels har jag varit trött på mitt tunna, ledsna hår, som blivit alldeles för grått. Dels var det dags för en yttre förändring som kan spegla den inre förändringen.

Så nu känner jag mig helt ny och redo för en ny vecka. Idag har jag också haft ledigt och bara tagit det lugnt med en älskad människa. Dessutom har jag lekt med mitt Wacom-ritbord som jag häromdagen fick ärva av fantastiska illustratören och fina vännen Terese Bast! Jag känner mig väldigt, väldigt tacksam för allt som ges mig.




Såhär kan det se ut då jag sitter med min fjärrutlösare. På den här bilden syns det ändå inte att jag har utebyxor på mig pga kylan, trots fintoppen upptill :) 


Kommentarer