Kroppspositivitet! Krama dig själv!


Jag har tidigare skrivit om kroppspositivitet och att älska sin kropp, bland annat HÄR och HÄR. Men nu då det andliga arbetet går framåt så gör också min vilja att älska min egna farkost det.

Jag är så otroligt inspirerad av Dana Falsetti / Nolatrees. En otroligt vacker, kurvig yogi som arbetar mycket med kroppspositivitet. Hennes nakenbilder är så inspirerande, och hennes yoga visar att alla former passar på yogamattan.

Jag är så trött på "bodyshaming", och har minsann fått förstå hela mitt liv att jag borde skämmas för min kropp. Men det tänker jag inte göra längre. Jag är vacker! Alla är vackra! Kroppen är så otroligt fantastisk! Något jag får övertyga mig om varje dag då allt gör ont eller magen mår dåligt. Och då självförtroendet känns svagt och min själ skriker efter kärlek - då ger modiga självporträtt mycket.


Jag låter min själ stråla genom kroppen.


Någon vacker dag kanske jag visar mina "fulbilder" också. För visst är det vinklar och ljus som gör att min kropp ser mer "okej" ut på vissa bilder. Smala vinklar, slätare ljus. I annan vinkel och i annat ljus ser man alla celluliter, jag ser kanske tyngre och osmidigare ut. Det är också okej. Men idag delar jag med mig av de bilder jag själv tycker är vackra. Där jag kan se min egen skönhet.




 
Om du också behöver porträtt som stärker ditt självförtroende, och din kärlek till kroppen så kan du kolla in min hemsida där det står mer om min tjänst; Du är vacker!

Kommentarer