Loppisfynd & lite till salu!

Som ni säkert redan vet är jag en riktig loppisälskare. Det mesta jag äger är återanvänt och fyndat på loppis. Det är bra att det är så billigt eftersom t.ex. maten jag äter, och underkläderna jag önskar mig kostar så mycket. Jag försöker hitta en ekonomisk balans eftersom jag lever på existensminimum, men vill ändå inte vara utan sådant som ger livskvalitet.

Jag har skrivit om trygghet, och att det finns trygghet också i saker. Men jag har också blivit bra på att inte fästa mig för mycket. Jag har rensat och säljer bort sådant som inte längre ger mig lycka. Här i det här inlägget finns också några saker jag säljer, eftersom jag vet att andra kan finna glädje i dem.

Jag har alltid gillat att loppisgrejer är så billiga, då gör det inte heller så mycket om de går sönder till exempel. Men nu har jag ibland "investerat" i märkes-porslin, och även om det varit billigt så är jag kanske lite mer försiktig med dessa. Trots det så är det viktigaste att alla saker faktiskt används, jag tror på BRUKSföremål, och har väldigt lite saker som bara är prydnad.

Här till exempel två Arabia-tallrikar. Perfekta till gröt, och det vackra blommönstret gör mig glad!

De här salt- och pepparfåglarna är antagligen något av det mest omotiverade jag köpt på loppis. Men jag fullkomligt älskar dem.


Den här fina, gamla minipallen köpte jag häromdagen av en vän. Den borde kanske målas upp men jag tycker den är vacker som den är. Just nu befinner den sig på ett bord som blompall.

Den glada gula stolen köpte jag av samma vän!

Mina fötter är väldigt specifika, och jag får lätt ont. Så jag köper sällan dyra, nya skor, eftersom det känns så onödigt om det visar sig att jag börjar gå snett i dem till exempel. På loppis är det värt att ta chansen, speciellt om det kommer emot ordentliga märkesskor. De här rediga läderkängorna har hittills visat sig vara superbra för fem euro, och den urbilliga tantväskan i läder är också en favorit just nu.

Dehär Ecco-skorna köpte jag förra vintern på loppis ganska dyrt. De är storlek 38, och är egentligen för små för mig. Men vid loppiset kändes de bra. Väl hemma kändes de inte alls lika bra på min fot. Så nu säljer jag dem. Jag har använt dem en gång sedan köpet, som var dyrare än jag nu säljer dem för. Alltså Ecco-skor i mocka, med äkta yllefoder, i så gott som nyskick. Originalpriset var över 100€ skulle jag tro. 30€ av mig :)


Jag hittade en dag en "no name"-servis som jag tyckte var fin. På nästa loppis hittade jag ännu billigare Rörstrands Tuna-servis med 6 koppar och fat. De ville jag definitivt ha. Så jag överväger att sälja servisen utan namn. Det är den grön-bruna till höger i hyllan.



  Tuna! <3

Jag säljer också min fina Isolde-servis från Rörstrand för 12€. Det är tre tekoppar, tre kaffekoppar och fyra fat (ja, tyvärr för få fat, därav det billiga priset).

Här igen de grönbruna-kopparna. Men jag kan tänka mig att sälja ett sånt här paket också, två av dem, en blåprickig, och en blåmönstrad. 4€.


 Den här engelska retroservisen med tre koppar och fat kostar 6€.


Ta kontakt på t.ex. alexandra.soulmama@gmail.com om du vill adoptera något av det här :)

Snön häver ner i otroliga mängder. Ingen vits att försöka skotta ännu, men jag måste ta mig ut i vedlidret i alla fall. Kanske är jag lagom uppvärmd efter ett kort yogapass vid brasan.


Och nej, det ser inte fint ut då jag försöker fota mina styva yogaposer efter en vinter nästan helt otränad. Men stående ser jag i alla fall någorlunda normal ut :D 

Kommentarer