Min nya bok är här!

I snart en vecka har jag varit mer eller mindre sängliggande på grund av en förkylning. Men jag har försökt se positivt på det - äntligen en "vanlig" sjukdom, något som är lätt att diagnosticera! :)

Nåväl, igår tog jag mig i alla fall till stan för min nya bok var klar på tryckeriet! "Glimtar av närvaro" är äntligen född!

Två år efter "Kärleksbitar" kommer nu uppföljaren, och den är smärtsam och vacker och intim. Och visst, också denna gång känner jag av post partum-depressionen, det är en så stor sak att ge ifrån sig en bok. Men mest känner jag nog stolthet och lycka. Jag känner mig som författare på riktigt. Det är inte "jag har skrivit en bok" utan "jag skriver böcker". Wow.

"Glimtar av närvaro" är aningen längre än förra boken och jag älskar känslan av tyngd då jag håller i detta mitt barn. Pärmtrycket ser tyvärr inte ut som på min datorskärm, men i övrigt blev boken vacker. Idag ska jag ta mig tid att läsa den! Det kanske låter dumt, jag har ju ändå skrivit den, men det är en helt ny upplevelse då man får hålla den i sina händer och ta till sig orden på något sätt utifrån.


Igår gick kvällen åt till att signera förhandsbeställningar, ladda dem med vykorten och fakturor, och sedan föll jag i djup sömn på min nya futonmadrass (mer om det i ett annat inlägg!).


Så många har gillat och gratulerat på sociala medier - men långt ifrån så många har beställt boken. Hade de gjort det hade jag redan sålt slut, roligt nog. Men än har jag många böcker kvar - så beställ på alexandra.soulmama@gmail.com eller kontakta mig på sociala medier. Boken dyker snart upp också på min webshop, och antagligen i lokala bibliotek och bokaffärer ifall mina exemplar räcker till.

Den kostar 20€, plus frakt 3,50€ inom Finland. Och "Kärleksbitar", som ju borde läsas innan, kostar bara 8€ om man beställer nya boken samtidigt.

Hoppas ni kommer gilla mitt nya barn lika mycket som jag :) Puss och kram!

Kommentarer