Kalla vardagens återvändo

2017 började med så mycket fint och en otrolig tur. Nåväl, det var väl för bra för att vara sant.

Min Fiesta tog siesta i fredags. Jag orkade inte oroa mig över nyår för jag hade redan nys om en ny bil. Jag skulle få den igår. Men den hade tydligen också tagit siesta. Jag är verkligen glad att min PMDS varit bättre denna månad, annars hade en sådan besvikelse verkligen fått min värld upp och ner.

Så nu har jag mammornas bil till låns men efter morgondagen sitter jag fast här i min kalla stuga om en bil inte uppenbarar sig. Vi söker en bil i farmarmodell kring tusenlappen. Besiktad och med attityd :) Hör gärna av er om ni vet om en sådan!

Jag ber för ett litet mirakel. Jag ber inte om en bil direkt, utan om möjligheten att kunna röra mig och leva mitt liv utan en massa motstånd. Om det då kommer i formen av en bil blir jag ju förstås glad.


Samtidigt lever jag i en vardag på -20 grader och eldar allt vad jag hinner. Dubbelt upp av alla kläder, täcken och mössan på. Men det ska gå, också den här vintern. Igår fick jag mer ved så jag har att göra idag. Skottkärra efter skottkärra ska in i huset och resten i vedlidret.

Samtidigt ska jag försöka jobba lite på boken, som igår fick ett slut men nu behöver redigeras aningen mera. Och städa, och måla. Om mina kalla fingrar tillåter det.

Till sist en liten kattkavalkad igen. I dagarna flyttar Aslög, Wille och Erik bort från mammornas, så jag försökte föreviga dem igår så gott jag kunde. De var lite trötta så deras miner är aningen roliga. Rut och Nils stannar till mars då Anna & Set tar över men de ville också vara på bild.



 








Kommentarer