Tidig födelsedagspresent

Idag unnade jag mig en tidig födelsedagspresent och åkte på loppisdag vid Lundagård i Purmo. Jag kom egentligen inte hem med något större fynd denna gång, bara småsaker som förgyller. Hursomhelst alltid lika inspirerande.


Det jag köpte var alltså själva lådan på bilden. Jag tycker väldigt mycket om förvaring, och gamla trälådor brukar hitta hem till mig. Jag tänkte ha målarprylar i denna. Jag köpte också den mindre rundpenseln, för linoljemålning, klämmorna (den i metall och klänypeklämman), samt tre fina, enkla klädgalgar. Sedan i mataffären unnade jag mig nya favvotidningen Gård&Torp.

Nu har jag njutit av sommarens första jordgubbar med grädde, och tänkte ta lugn lördag.





UPPDATERING:
Jag fick en nyck att ordna i ateljéhörnan. Den syntes på bild HÄR.

Jag har tyckt om lådhurts-grejen att ha prylar i, men trots allt tog den upp golvutrymme - och eftersom den innehöll alla nödvändiga prylar så utnyttjades ju inte den öppna hyllan som finns mellan kök och vardagsrum. Så ut åkte lådgrejen, och hyllväggen får nu agera hem för alla målarprylar. Vi får se hur bekvämt det är att jobba såhär, men just nu kännas det i alla fall lättare att andas.



Kommentarer