Styrkekort


Jag besökte Kruska i Jakobstad idag. Jag kom hem med en yogamatta och dessa Styrkekort.

Det är ju så att jag varken har tarot- eller änglakort, utan använder runor för att få lite insikt i diverse saker. Men då två av mina favoritkvinnor, Ingemo Pörn och Terese Bast, skapat dessa Styrkekort för barn så kände jag mig tvungen att få med mig en kortpack hem.

Styrkekorten riktar sig till barn som kan läsa, främst lågstadiebarn, men kan med fördel användas av hela familjen eller skolklassen. Genom att arbeta med styrkekorten kan man tillsammans utveckla kreativitet, fantasi och omsorg.

Men jag tycker korten är fantastiska, både vackra och inspirerande, och funkar minst lika bra för vuxna. Till exempel kan man dra ett kort för dagen och få idéer och inspiration till vad man ska fokusera på under dagen.

Korten är indelade i de fyra elementen, och förutom de insiktsfulla budskapen, så kan elementet i sig också bidra till hur man tolkar budskapet man fått. Känslor - vatten, tankar - luft, göra - eld, skapa - jord.

Ingemo står för texterna och Terese för illustrationerna, och tillsammans har de skapat något jag hoppas många, många skolklasser, dagisar, familjer och också vuxna testar på och tar till sig.

Jag drog tre kort, som råkade bli tre olika element, och så valde jag ut sista kortet för att få jorden med också. Är det inte underbara budskap jag fick idag?

Kamma håret.

Förlåt dina misstag.

Dröm dig bort.

Säg högt det du vill mest av allt. 


Korten finns givetvis vid Kruska om man är intresserad. Från och med fredag finns butiken endast vid Jakobstads båtvarv och jag rekommenderar alla att besöka den härliga platsen.



PS. http://styrkekort.businesscatalyst.com

Kommentarer