Regnvåt trädgård

Min favorit-trädgård är nog en vildvuxen, regnvåt trädgård. Så som min ser ut idag.

Det känns som för ett år sedan, men ändå alldeles annorlunda.

"Min trädgård ligger regnvåt och sommartung. Solen visar sig efter en dag av hotfulla moln, en förbidrivande åska. Det är smärtsamt vackert, med ljusröda rosor, snart vissnande prästkragar, regndroppar som väntande stannat kvar på varje grässtrå.

Du har sett dubbla regnbågar idag. Jag vill se alla regnbågar med dig. Jag vill se dig här i min regnvåta trädgård då dimman driver in, sväljer allt. Jag vill somna med dig. Vakna med dig. Leva med dig."

(Ur Kärleksbitar)

En vacker taltrast kom förbi. Jag vet inte vad den har för budskap - men det står väl klart för mig så småningom.


Min pumpa, "vår" pumpa, verkar klara sig i den halvt överväxta odlingslådan. Första gången jag tog en vän till hjälp för att plantera ut den föll jag i kvisttrappan och stukade foten innan vi ens hann börja. Det lider jag ännu för, men förstår inte vad budskapet var med den saken heller.
Andra gången vi försökte gick det bättre, och nu blommar den. Jag hoppas på åtminstone en stor, stor pumpa. En vinnare. För bådas skull.


Snöbollsbusken snöar av sig bland otaliga Förgätmigej. En förvirrande, men vacker syn.
 

Vet någon vad dessa lila blommor är? De är överallt nu, och jag minns inte att jag såg dem ifjol. För övrigt får ni nog lämna kommentarer närhelst ni tycker. Jag har hundratals läsare varje dag, men ni har förblivit rätt så anonyma. Tack för sällskapet i alla fall!



Regnvåt trädgård. Så otroligt inspirerande. En annan sak känns som för ett år sedan. Jag ska tillbringa kvällen med min nya bok. Tänk det. Att jag inte bara lyckades med min barndomsdröm att ge ut en bok - utan dessutom har inspirerats och motiverats till att fortsätta med en till.

 

Kommentarer

  1. Det liknar en som heter toppklocka, men det behöver ju inte vara det ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar