Digitalmåleri är också måleri - två tranor som berörde


Jag uppskattar mitt digitalmåleri. Det har verkligen öppnat upp nya dörrar då det kommer till att skapa originella logotyper, och att utmana mig själv med tekniker som påminner om akryl och olja. Men utan extra kostnader, utan förstörda dukar, utan att mina svaga händer utmanas med penseln.

Jag fick en beställning på två tranor. En personlig tavla, och jag ska inte gå in på vad tranorna representerar för kunden. Men jag lyckades beröra - och det gör mig glad och tacksam. Detta är en gåva - detta är att "ställa sig till förfogande" (som FPA älskar att säga att jag borde göra, avsluta företag, ställa mig till förfogande för arbetsmarknaden...).


Jag målar också gärna barn, eller husdjur eller annat. Mina digitaltavlor kostar bara från cirka 120€ (exklusive moms och tryck).




Kommentarer

  1. Fina tavlor :) Digital måleri var något nytt för mig som jag aldrig hört om förut. M.v.h Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Jo, det är sedan jag fick min digitala ritplatta som jag riktigt kommit in i det. Det kräver ju att man har bra "penslar" i datorprogrammet man använder, och att man har liknande fingerfärdighet som då man målar på duk, men det är nog en helt egen konstform :)

      Radera
  2. Gillar trantavlan :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar