Harembyxor av gamla tröjor!

Jag har länge varit LEJD att jag inte hittar harembyxor som passar till vintern. Visst kan man hitta ylleharembyxor på nätet men de är oftast svindyra, och det är jobbigt att beställa byxor på nätet då man inte vet om rumpan ryms i dem. Och jag har ju haft väldigt känslig mage, redan det där att ha ett gummiband i midjan kan kännas påfrestande, så jag ville ha riktigt sköna vinterharem som inte är jobbiga att ha på sig.

Jag och min vän Ingemo har länge pratat om det här och samlat på oss lite stickade tröjor från loppis, och igår blev projektdagen äntligen av!

Det blev visserligen en blandning av ylle och bomull, men resultatet tycker jag är superbra för att vara en prototyp!



Jag använde cirka 3½ tröjor, varav tre var riktigt stora tröjor och koftor, och en mindre fick bli midjemudd :) Koftan bjöd på färdiga fickor, så det har jag också! Sista minuten innan jag hoppade iväg till andra julbestyr så sydda jag ihop ett par vristvärmare åt mig av några resterande ärmar. Mys! De passar perfekt med byxorna!


Vi funderar riktigt om vi borde börja ta emot beställningar på harembyxor av återanvända material. Materialmässigt är de ju billiga, men det tar ganska länge att få ihop dem så får se vad folk är villiga att betala ;)

Kommentarer