Helhetshälsa och höst

Den verkar onekligen vara här; hösten. Och jag kämpar på med min onda mage och mitt mående. Endokrinolog- och reumatologbesök på kommande. Och gastroskopi. Jag börjar bli riktigt, riktigt ledsen över att jag hela tiden mår dåligt. Jag vill vara frisk, stark och modig.

Men jag kämpar, hoppas och tror.

Hösten kommer i alla fall med en utmaning och upplevelse - nämligen HelHetsHälsa på Torgare. Hela familjen; mammorna, syster och jag, ordnar en dag på Torgare med helhetshälsa i fokus. Mamma och Leena ska föreläsa om skolmedicin och alternativ vård. Det är intressant. Som bäst kombinerar jag ju de båda så gott jag kan för att börja må bättre.
Och jag, syster Anna och mamma kommer att erbjuda behandlingar och vägledning under dagen. Se till att boka plats i tid - för det finns begränsat med utrymme!


Men hösten kallas ibland för den andra våren - och det håller jag med om. Plötsligt blommar växter jag trodde tagit vinter. Och lite tomater får jag.


Till och med min trötta fikus som jag nästan gav upp på i våras har tagit igen sig. Och Kristi Törnekronorna blommar och blommar.

Dessutom bjuder den friska luften, höga himlen och solen till att rensa och städa. Igår städade jag ur bastun och snickarboden - för att ha ordning inför vintern, och plats för allt det som snart ska flytta in dit - gräsklippare, krukor och verktyg med mera.
Jag älskar att bo i ett äldre hus, med detaljer kvar från första ägarna. Jag vet inte ens om min hyresvärd sett och gått igenom alla prylar som finns i uthuset. Men jag rensade bort skräp, ordnade upp, och de fina saker jag hittade tog jag med mig in.

Som den galna hunden. Och ljuslyktor. Det är ju tid för ljus och brasor igen. Jag försöker glädjas åt myset, och undviker rädslan för den kalla, kalla vintern.

Jag tänker ha vår ännu ;)


Kommentarer