Healingrummet!

Äntligen är det någorlunda klart - mitt behandlingsrum! Det är visserligen fortfarande i behov av tapetsering eller målning, men det är ju en ytligare förändring. Funktionen finns där nu - ett omfamnande rum, mycket litet, men med plats för helande krafter.

Jag fick en underbar gungsolstol i somras, som min vän Rasse designat och snickrat ihop. Tyvärr hann eller orkade jag aldrig spackla och måla den för att ha den på terassen denna sommar. Men den mycket bekväma formen fick mig att inse att detta är min nya behandlingsbänk. Perfekt för beröringsterapi och healing. Själv kommer jag att sitta på golvet på kuddar, då det kommer till beröringsterapin i alla fall. Healingen sker oftast stående för mig.

Och nej, den kommer inte att gunga under healingen - jag kommer att kila fast den så att den står alldeles stilla :)


Andra änden av det minimala rummet har en gästsäng som blivit Klövers favoritplats på bara ett dygn. Jag gör ju givetvis katthårsstädning innan jag får klienter, men just nu kan jag inte neka honom hans sovplats.



Helgen i övrigt har varit en perfekt kombo av nytta och nöje. Förutom healingrummet fick jag också fixat en blombräda i köket. Det lilla fönstret "bakom" och mellan diskmaskinen och spisen har känts så naket och oanvänt. Men nu står en del örter där, och insuper det lilla ljuset som bjuds från norr.


Nu kan jag dessutom bjuda på en liten bild av det gamla hörnskåpet jag fått för en billig peng. Ett Muurame-skåp, antagligen från 50-talet, i vacker dalablå färg. Det ska förstås stå i storköket i mitt framtida hem, men just nu står det i mitt kontor. Och på det fann nyaste tavlan "Meta" sin plats. En härlig kontorshörna i diverse blåa nyanser.

Hörnskåpet har givetvis två delar, alltså ganska högt. På bilden syns bara övre delen.


Och därtill bjöd helgen på bastu, enormt god mat, lite vinbärsplockning och vedinkastning. Dessutom har jag kört en ny Mercedes Citan, i hela sjätte växeln. Det händer inte varje dag, eller helg, eller ens år. Och jag har fått mycket kärlek. En fin helg på alla sätt och vis.


Nu är brasan varm och jag ska njuta lite framför den innan jag eventuellt åker och plockar mera bär från mammornas gård. Om jag inte orkar med det så ska jag i alla fall plocka bort de några svarta vinbären jag har här på egen gård.

Kommentarer