Dagens saldo; två ringar

Idag var jag andra och därmed sista gången på silversmideskursen. Jag hann göra min första stensättning, en ametist på en enkel silverring.

 Jag hann dessutom göra en till ring av en gammal silversked - modell aningen mindre än den jag gjorde förra gången. Det är den till vänster som jag gjorde idag. Och den är till salu!

Jag säljer den lite billigare än jag tänkt, eftersom den inte är helt perfekt, och blev gjord så hastigt. Dessutom är den gjord av en mindre sked än de skedar jag har att arbeta med framöver, alltså mindre material gick åt. Så 50€ (inkl. moms) säljer jag den för om någon är intresserad.

Jag funderar också på att sälja ametistringen. Jag är inte helt säker på att den är nickelfri, vilket gör att jag själv är rädd att använda den, hur fin den än är (jag och mina fobier - jag som ju inte ens har nickelallergi, tror jag). Den är 925 Sterling silver, men kursledaren kunde inte garantera att det var den nickelfria varianten.
Hursomhelst, om någon blev jättekär i ametistringen så är det fritt fram att bjuda något för den så ser vi om jag säljer!

Inom ett par veckor borde min egen lilla silversmideshörna vara klar här hos mig - så då börjar jag mer på allvar. Jag tror dock att stensättning får vänta lite, och så hamrar jag en del skedar till för att betala för allt det som komma skall.

Kommentarer