Vårkänslor?

Det doftar vår i luften. Solen är varm då den visar sig, och det smäller och brakar då snön faller av taket.Och visst känner också jag av våren och vårkänslorna. Övervällande kärlek, lust till livet och kåthet.

Jag målade tre tavlor som motvikt till allt erotiskt och ytterst personligt jag målat på sistone. Det är blommor, koltrastar, sniglar och glada färger. Det är barnsligt, glatt och fnissigt.

Dessa två hör ihop, ca 30x55cm vardera, akryl på masonit. De är naturligtvis till salu om någon behöver pigga upp sitt hem.


Denna här nere är bortlovad som byte mot en tavla jag fick redan för ett par år sedan.



Men vårkänslor i all ära. Detta är första månaden sedan jag började använda progesteronsalva mot min PMDS som den inte verkar funka alls. Eftersom jag vet att det är hormonerna som bråkar så kan jag stundvis tänka bort alla känslor av övergivenhet, sorg, stress, paranoia och rädslor. Men stundvis gråter jag på soffan med bästa vännen Klöver.

Största trösten är att om cirka en vecka är det över igen.

Kommentarer