Tulpaner och koltrastar och googlingar

Idag är det kontorsdag för Soulmama. Jag sålde ett par tavlor, gjorde ett par fakturor, betalade räkningar och gjorde fula miner åt mitt tomma konto, öppnade essän jag skrivit på hela helgen men beslöt att låta tankarna utvecklas lite till innan jag gör tillägg, beundrade de sköra, rosa tulpanerna jag köpte igår, och målade några drag till på en lekfull, vårtavla jag påbörjade igår på natten.

Nu är det diska eller klippa mitt eget hår som gäller. Båda är svåra att åstadkomma med denna nackspärr - men det ska nog gå.

Imorgon blir det healing, så jag ska försöka att ta det lugnt ändå resten av dagen.

Men jag tänkte delge några av mina senaste googlingar. Det är ju nämligen så att jag ofta googlar fram information, och har jag vänner här till exempel så kan det vara väldigt intressanta saker jag googlar. Jag kallas också googlingsexpert ibland, eftersom jag ofta hittar saker med nästan ingen bakgrundsinfo alls. En av mina favoritgooglingar hittills är nog hönssex - men hade jag aldrig googlat just det hade jag inte vetat så mycket om fåglarnas kloak.

Jag tänkte detta kunde vara ett återkommande fenomen här på bloggen; Vad har Soulmama googlat? :)

Just denna gång tror jag att jag sammanfattar helgens googlingar (de flesta med syfte att hitta Wikipedia-artiklar), eftersom jag inte hunnit googla så väldans mycket just idag. Here goes:

Ateism, agnosticism, språk, färger, dynggrep, komocka, Swedish-speaking population in Finland, Jordens kärna, Earth's inner core, de ljusstarkaste stjärnorna, solen, våra närmaste stjärnor, religion, vetenskap, einstein, aldous huxley, kahlil gibran, onani Kinsey 95%...

Listan är nog längre än så - men detta minns jag på rak arm. Återkom gärna för fler googlingar nästa gång!

Ha en skön måndag - vackra, vackra människor <3


Kommentarer

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Åh! Vad har soul-mama googlat? Det skulle jag villa läsa om:) Vet du, jag har också en talang för att googla. Jag visste inte att det fanns en skill-level för det men tydligen. Folk googlar ofta med alldeles för många ord och så undrar de varför de får bara rappakalja i svarsfältet. Hemligheten är att googla kort och koncist: "hönssex". Bra.

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarerna :) Det var lite krångligt med mitt eget kommenterande - men nu är jag tillbaka!
    Maj-Britt: Tack! Denna tavla är bortlovad, men det kommer fler med samma tema! Vårkänslor! :)
    Ponks: Ibland googlar jag nog också långa meningar, ibland sådär på skoj kan jag göra det på dialekt också - och ofta lyckas det :) Men det finns helt klart en skill-level! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar