Början på en ny era

Jag tänkte bara uppdatera er lite. Det verkar som om jag spretar åt alla håll och det är svårt att hitta tid och ork för bloggandet.

Men det som är på gång är ju roligt. Min bolagspartner sedan 2009 har nu avgått (det är ju iofs inte så roligt) och det betyder att jag ensam ska sköta företaget. Min syster är nog delägare - men arbetet hamnar främst hos mig. Nu väntar jag bara på att Soulmama Arts blir godkänt som nytt namn, och Univocal Music blir då enbart en bifirma.

Detta är stort, byråkratiskt, omvälvande och spännande. Nu blir mitt kreativa skapande det som ska hålla mat på bordet.

Lycka till, till mig :)

Medan jag går i väntans tider på att få allt byråkratiskt i skick så är det silversmidet som fortfarande tar upp mest tanketid. Jag inhandlar verktyg till min lilla ateljé, ett bord ska byggas och jag försöker få pengarna att räcka till inför detta nya. En investering jag hoppas blir lyckad.

Jag bläddrar i nya böcker för att både lära mig - och inspireras. Jag städar och donar, och möblerar om i huvudet för att försöka få detta "vardagsrum" att passa både som ateljé, kontor, healing- och vägledningsrum, och ja, vardagsrum. Det är ganska mycket som måste bli rätt för att jag bekvämt ska kunna arbeta här. Jag trivs ju redan som fisken i vattnet, men silversmidet är en inte alldeles liten sak som ska passa in.

Jag börjar ju också nu utföra medial vägledning och healing - så det är fritt fram att ta kontakt redan nu. Men marknadsföringen kommer igång först då namnet är godkänt.

 (Dåligt kvalitet på bilden, jag vet. Men jag var tvungen att snabbt fånga gårdagens röda måne med nästan inget batteri kvar och kalla händer.)

Månen har gjort ovanligt galna saker med mina drömmar senaste veckan, så jag känner mig lite slutkörd. Det betyder långsamhet utåt, medan hjärnan arbetar som aldrig förr. Andas, andas.

Det här blir bra!




Kommentarer