Ordning och reda i ateljén...

...eller så inte.


Det känns som att lika mycket tid som jag lägger på varje tavla så lägger jag däremellan på att försöka optimera lilla, lilla ateljéhörnet. Åh, vad jag kan längta efter ett stort ateljérum med öppna hyllor, allt tillgängligt, vackert uppradat, och lika mycket rum därtill att stöka runt med färg och form och snickerier och allt som gör mig glad i sinnet.

Men nu har jag ju bara ett hörn av vardagsrummet. Och nej, det är inte aktuellt att flytta ateljén till gästrummet. Det är fyllt till bredden med tvätt på tork, diverse möbelprojekt... Och jag vill ha lätt tillgång till dator, vatten, ljus. Sådant har jag inte där uppe.

Men på juldagskvällen fick jag plötsligt en liten idé, som en blixt från klar himmel. Om ens en enda sak kunde organiseras bättre så skulle det kännas lättare att andas i hörnet. Och det var mina akryltuber! De har legat i en trälåda, en alldeles för liten sådan, huller om buller. Inte vackert, och inte praktiskt.

Men jag hade en gammal byrålåda jag köpte från Lundagård en gång. Den var full med onödigheter, och gjorde sig inte nytta. Så jag fick idén att spika spikar i den, så att jag kunde hänga upp tuberna - lite så som de är i affären!

Jag fick hjälp med att smirgla de vassa ändarna av spikarna, men i övrigt var det jag som stod för jobbet. Som ju inte var mycket alls. Mitt ögonmått missade lite så några par av spikarna hamnade för långt ifrån varandra, så tuberna hölls inte på plats. Men jag band hampband kring dem så de tvingades ihop lite. Och nu har jag en färg-display!


Jag jobbar som bäst på älgen (tja, inte "som bäst", jag har ledsamma, tunga dagar nu, och orkar ingenting annat än ge er en blogg nu som då). Den är redan reserverad, trots att jag har lite bakgrundsjobb kvar. Planscher borde också dyka upp om det finns intresse!


Imorgon blir det en tungsint men hoppfull årsresumé och tankar om 2018! Men innan dess, och för att fira det nya året har jag nu MELLANDAGSREA och sista chansen att köpa rävbyrån innan jag börjar använda den själv :D 365€ - idag och imorgon!


Kommentarer