Imorgon lilla hjärtat, imorgon

Jag har varit tyst igen några dagar. En blandning av att jag känt att jag inte har något att säga, och en olust att ytterligare marknadsföra mina julklappar, och fysisk smärta och trötthet.

Men idag fick jag plötsligt ett samtal från kardiologin i Karleby. Imorgon blir det hjärtultra. Jag antar de fick en avbokning eller liknande, och jag är glad för det. Jag är glad att jag äntligen fick en tid, och att jag inte behöver gå och fundera och oroa mig i flera veckor. Det händer IMORGON.

Nu ber jag med hela min kropp och min själ att allt är bra med hjärtat. Jag vill vara orädd och fri, åtminstone på denna lilla punkt. Åtminstone en liten tid.

Sedan mamma dog har en del rädslor lugnat ner sig, medan andra blossat upp som aldrig förr. Rädslan att dö, men framförallt rädslan för att någon annan ska dö.

Imorgon, imorgon.


En till bild från den dagen, 25:e juli, 2017.

Kommentarer