Så du gör julkort nu?

Jepp!

Igår då jag höll på att fixa mina julkort fick jag frågan om jag verkligen vill göra julkort, och hur jag förhåller mig till julen.

Jag firar inte den kristna julen, men jag kallar det oftast "jul" även om det mer är att jag firar midvinter. Vi gör det med familjen, och det är rätt så traditionellt även om vi har lite annorlunda stuk på det mesta. Och ja, det kommer att bli en tung jul utan mamma.

Jag gillar inte den överdrivna julkonsumtionen - och därför hakade jag inte heller på idén med att göra presentpapper. Presentpappershandeln känns som slöseri på jordens resurser för mig. Tidningspapper går minst lika bra. Att känna sig "tvungen" att skicka julkort känns också dumt. Men OM man vill skicka en hälsning, eller dekorera ett paket, så är jag ju jätteglad ifall min konst får vara en del av detta!

Mitt hjärta brinner för originalkonst på duk, mitt skrivande... Men det gläder mig så otroligt mycket att jag kan digitalmåla dessa glada, barnsliga djur och få människors mungipor att gå upp! Så sprid gärna julglädje eller gratulationer med mina kort!

De kommer från tryckeriet till helgen senast och efter det kan jag börja packa beställningar.

Jag säljer korten i storlek A6 och i 5-pack för 12,50€/per paket, och 2st paket får man för 20€. Om man vill ha fler enstaka kort så kostar de 2,50€/st. Frakt blir 5,50€.


Man kan kontakta mig via FB eller på alexandra.soulmama@gmail.com. De kommer upp på webshopen också om jag hinner, men just nu strömmar det redan in beställningar så får se om de räcker till.

Mina A5-kort av bävern och björnen Esko finns ännu kvar också, för 7,50€/st!




Kommentarer