Menstrosor? JA TACK!

Det kan hända att jag skrivit om menstrosor tidigare - jag blev lite osäker. Men nu då mitt andra par THINX anlänt så kändes det aktuellt att skriva om dem!


Mensindustrin, om man vill kalla den det, är galen! Det är inte bara ekologiskt ohållbart, utan det är ju dessutom kvinnor runtom i världen som blir förgiftade av sina tamponger. Och dyrt är det att vara en kvinna som mensar!

Menskoppen är ju lajbans! Men jag vill inte ha något annat än fingrar eller kuk i mitt heligaste, har aldrig heller använt tamponger, så det var inte min grej. Tygbindor finns ju också och de är toppen - men jag sökte ett alternativ till de lättare dagarna då alla former av skydd känns så onödigt på något sätt.

För ungefär ett år sedan fick jag mitt första par THINX-trosor, och nu kom också mitt andra par som jag råkade klicka hem då de hade rea. Idealet vore ju att ha 3-4 par rentav, så de skulle räcka utan att man behöver tvätta emellan till alla de lättare dagarna - men nu är jag nöjd såhär långt.

Jag har Hiphugger-modellen (storlek XL - de är bra i storlekar, och har också ännu större storlekar!). De sägs hålla två tampongers mängd, och visst tror jag dem. Men under mina rikligaste dagar så vågar jag ändå inte ha dem, det är 1-2 dagar i månaden. Fast första dagen och de två sista dagarna är de perfekta! Då blöder jag så pass lite att en mindre binda skulle räcka - men jag tycker de små bindorna rymmer för mig med min stora rumpa. Hiphuggern har istället en stor yta som är "skyddad" så det finns ingen chans för läckage - och man ser supersnygg ut!

Ja, det är ju faktiskt okej och hälsosamt att ha sex under mensen. Men kanske inte alltid så trevligt att behöva ta bort binda eller tampong mitt i. THINX-trosorna är snygga och sexiga och man är redo direkt - det gillar jag!

Jo, visst, de kostar. Men har man två-tre par och använder dem i samma mån under mensen (eller kanske andra klarar sig med dem under alla sina dagar) då sparar man ju till sist både pengar och på miljön. Om jag räknat rätt borde jag spara in flera paket bindor varje år, så ganska snabbt har de ju ändå betalat tillbaka sig.


Men det är inte så jag räknar - jag räknar mer på miljön och FRAMFÖRALLT HUR JAG KÄNNER MIG :)  Dessa trosor gör att jag känner mig både trygg och snygg. Perfekt kombo för de där dagarna då man annars inte är på topp.

Här är en rabattkod, du sparar $10 på ett inköp!
http://fbuy.me/fDvLM






Kommentarer