Våren gömmer sig

 
Jag drömde om trädgårdsjobb och blommor. Öppnade ögonen och såg enbart vitt. Våt snöstorm. En av de få gånger jag pratat högt då jag vaknat ensam.

"What the motherfucking fuck!?"

Jag som handlat terassolja igår. Och kratta. Och planerade komposter, tomatomskolning, växthusbygge.
Nåväl. Jag gick frusen ner med ont i magen. Och såg den halvfärdiga tavlan. Den gjorde mig glad. Så jag målade den klar.

Nu tror jag att jag tar en varm dusch och går tillbaka under täcket en stund. Det var en påfrestande dag igår med stadsresa, målande, lite städande. Och jag känner att jag behöver vila bort denna snöyra.

Men ekonomiskt sett så har jag det tufft igen. Vilken tur att det snöar, egentligen. För jag har inte råd med sommardäck idag. Kanske inte den här veckan, eller månaden.

Hoppas mina tulpan- och ögontavlor ger någon köpsug. Allt hjälper.

 "Spring in hiding", 40x40cm, akryl på duk. 80€.


Kommentarer