KROPPSPOSITIVITET! ALLA HAR EN BEACH BODY!


Det är en bit kvar till den korta, vackra, finska sommaren, men det känns som en bra tid att tala om strandformen - beach bodyn.


Jag är ingen strandmänniska. Förr var jag det inte för att jag inte tyckte om hur jag såg ut. Blek, fet, och opassande. Och jag hatade hettan.

Nu är jag det inte heller, men inte för att jag inte tycker om hur jag ser ut. Och det är en stor sak!

Jag är allergisk för solen, och ogillar hettan. Jag tycker dock om att gå och simma kvälls- eller nattetid då man får vara i lugn och ro. Och man kan simma naken!

Jag har trots det beslutat mig för att i år ska jag inte skämmas för att gå till stranden även dagtid. Ifall jag så vill och önskar. Jag har ju trots allt en helt otrolig beach body!

@allisonkimmey på Instagram är en stor inspiration. Hon går dagligen i bikini! Vilket i och för sig passar klimatet där hon bor. Men hon gör det utan skam, stolt över sin kropp. Sådan vill jag definitivt också vara! Hon förklarar på bästa sätt hur man får en beach body:

1. Ha en kropp.
2. Gå till stranden!


Så då jag hittade en bikini-underdel på rea för 3€ köpte jag den häromdagen - beredd på sommaren! Jag har egentligen ingen överdel, men brukar använda olika sporttoppar etc. Det är INTE för att dölja magen, utan skydda mig mot solen.

Dessutom fick jag en underbar dra-på-tunika av mammorna, som är perfekt att skydda sig med i solen, och samtidigt se gudinnelik ut.


Jag hoppas verkligen att alla människor, oavsett kön, storlek, färg etc, vågar visa sig på stranden i sommar! Och överallt! Bristningar, celluliter, kurvor, valkar, ärr - allt lika vackert! Tänk vad kroppen kan!

Stranden är trots allt ingen plats där vi ska döma varandra, sexualisera varandras kroppar, eller skämmas för vår egen. Det är en plats där vi får njuta av sol, vind och vatten på vår underbara planet!
 

Kommentarer