Den första sådden!

Jag har ju skrivit om mina vårkänslor och odlingsplaner. Och att jag ska behärska mig, för jag orkar inte med allt.

Men nu har jag och en vän i alla fall sått första sådden! Tobak och humle är det som han ska ha att bo hos mig. Och jag har planterat tomater i egengjorda såkrukor av tidningspapper. Och lavendel, mejram, solrosor, blomkål, basilika och lite annat.


Det är lite trångt om härligheten i de två fönster som duger till att dra upp något i. Men snart blir det väl så varmt på övervåningen att jag också vågar använda söderfönstret där.



Jag köper också gladeligen örtakrukor från mataffären - bara för att ha ätbart grönt i fönstret som motiverar ytterligare. Och kruksallad ser jag till att hålla vid liv också. Och ett litet citronfrö försökte jag så.


Vi ska se hur gröna mina fingrar blir i år. Just nu känns det hoppfullt och spirande!

Kommentarer