Alltså vad jobbar du med egentligen?


Gårdagens inlägg var känslosamt och intimt. Tack till alla som läst och delat kärlek med mig på sociala medier.

Idag tänkte jag bara göra ett litet inlägg om min jobbvardag. Jag har nämligen på senaste tiden stött på människor, och kunder, som inte har en aning om att jag gör hemsidor och logotyper bland annat, trots att de nog känt till mig som konstnär och fotograf. Visst har jag skrivit om vad jag gör - och mina priser - bland annat HÄR , men såklart har inte alla sett allt, och det förväntar jag mig inte heller.

 Ja, jag målar på möbler nu också. Rävbyrån kostar 250€.

Dock får jag verkligen fundera på att höja mina priser då vissa betalar 1900€ för en hemsida och webshop, och jag ligger kvar under tusenlappen för samma jobb. Dock önskar jag ju att småföretag skulle hitta mig först och inte sätta så fasligt stora pengar på den första hemsidan, utan satsa mer sedan då man kommit igång. Jag vet hur tufft det är ekonomiskt. Jag ser inte ens nära på 1900€ i inkomst per månad... Kanske en tredjedel av det, en bra månad. Så jag förstår den lilla företagarens första, famlande steg.

Men poängen var ju; vad jag jobbar med. Och det är allt från konst, till foto, till logotyper/annonser/hemsidor. Här nedan de två logotyper jag jobbat fram åt min systers nystartade företag!





Och här nedan ett porträtt jag tog till Ida Holmstedts webshop Green Today (jag har inte gjort hemsidan).


Och så skriver jag. Just nu jobbar jag på min första diktsamling, men rekommenderar mina två böcker kortprosa som just nu är riktigt billiga HÄR!


Jag tar också betalt i Bitcoin om någon vill göra affärer i kryptovalutor. Men hur man än vill betala så är min webshop ett bra ställe att handla julklappar på, eller så tar man kontakt och beställer ett originellt konstverk, endera digitalt eller på duk. De digitala kostar bara kring 120€!



Kommentarer