Klagovisor & magi


Jag tycker inte om att skriva ledsna blogginlägg. Även om verkligheten kanske är ledsen, och ärlighet varar längst. Jag tycker ändå inte om det.

Men visst, det är tungt nu. Det känns som att jag inte får sörja ifred. Istället ska jag vända på varje cent och bråka med FPA som hotar att ta bort alla stöd ifall jag inte bevisar att företaget är lönsamt. Vilket det verkligen inte är då jag är på sjukledigt. Idiotiskt.

Andas, andas.

Kylan som varit har minsann också tagit på humöret. Jag är inte redo för hösten. Ifall den inte är lång och varm. Men jag orkar inte frysa. Idag känns det i alla fall lite varmare. Och jag försöker ställa in mig på positivt hösthumör. Det där med att tända ljus om kvällarna, höststäda.

Ja, på tal om det. Jag borde visa en bild av mitt "nya" kök - men jag har ingen just nu. Vi slängde ut lilla diskmaskinen och plötsligt har jag enormt mycket arbetsutrymme. En sådan förändring. Så i hösttecken vill jag pyssla på och vinterbona huset i egen takt.

Ringblommorna fotade jag i alla fall idag. De är de sista riktiga färgklickarna i trädgården. Och plockade gjorde jag också, för det ska bli ringblomssalva.

Fjärilarna kommer med sin magi, och kramarna växer sig varmare. Hoppas på pengar, och lycka, och höstharmoni. Och att jag ska få sörja ifred.




Och en svävande spiral jag hittade imorse. Något magiskt och symmetriskt i det också. Det finns hopp.


Kommentarer