Mästarskytt Soulmama!

Igår fick jag äntligen prova på bågskytte! Tyvärr iddes jag inte ha med kameran, så det finns inget bildbevis. Kanske bra så för en nybörjare ;)

Jag var till Idrottsgården i Kokkola där skyttarna Lotta och A-P visade mig och en annan kvinna grunderna i skytte med compundbåge. Jag sköt kanske bara kring 10 pilar - och det gick över förväntan (med cirka fem meter till måltavlan - haha!). Orsaken till att jag sköt så lite var mina otroligt svaga muskler. Bågen A-P hade med var en ganska tung båge med tung dragvikt, så jag var delvis för otränad för den, och delvis kanske den var för tung hursomhelst för någon med min vikt och storlek.

Men det var otroligt roligt! Jag ska fara några lördagar dit då man får öva (då med riktigt lätta recurvebågar) för att få in min skjutteknik och träna musklerna. Det är verkligen ovana rörelser, och jag hittade genast muskler jag inte vetat av som smärtade enormt.

Idag for jag och en vän in till Erätukku också och kollade in deras compoundbågar. Det fanns en billig och lättare jaktbåge där - som kanske skulle passa mig i framtiden. Men tills dess blir det nog att träna med något ännu lättare.

Tack till Lotta & A-P för grundkursen - än ska det bli en mästerskytt av mig! :)

Imorgon sticker jag till Pargas - vi hörs efter det! <3

Kommentarer