Möten med de som gått vidare

 
Att kommunicera med andar och de som gått över till andra sidan (eller vad man vill kalla det) hör till en del av mitt arbete inom medial vägledning. Och förstås så hör det till mitt privata liv också.

Det är ingenting som kommer automatiskt, och det är inte så ofta det hänt med kunder att jag haft en väldigt tydlig och direkt kontakt med nära anhöriga. Budskap får jag nästan alltid, och de är alltid kärleksfulla, för sådan är verkligheten då man gått över. Men ibland har det nog hänt sig att jag haft en mer konkret "diskussion" med själar också, och ibland också fått en visuell bild av människan - som jag alltså aldrig mött i livet.

Oftast är det ändå via känslor, budskap, tankar och flyktiga bilder som dessa historier rullar fram. Så också då jag själv har kontakt med andar i mitt eget liv.

Idag hade jag ett, om än flyktigt, så väldigt varmt och fint möte med en människa jag aldrig träffat, som gick över för många år sen. Någon som någon jag älskar har älskat. Om man kan säga så. Kontakten var alltså stark via den jag var med, men jag tror att även utan hans sällskap hade jag kunnat möta denna fina själ.

Att gå till någons grav kan öppna en stark kontakt, även om själen absolut inte bor i graven. I det här fallet kom inga konkreta budskap och bilder, som nog hänt och behövts andra gånger, utan en otrolig frid och kärlek kom över mig. Jag bugade mig och sade att det var en ära att få träffa honom - för det var det! Min onda mage lugnade sig, jag var smärtfri och kände inget illamående. Vilda blommor kämpade mot oktoberkylan på hans grav, och han kändes nära, och säkerligen precis så fin som han var i livet.

Såna gånger, och jag har upplevt flera liknande, känns det som en stor glädje att vara öppen för en sådan kontakt. Att få möta människor man aldrig hade äran att känna i livet, och på så sätt kunna ta del av kärleken som funnits mellan dem och de som känt dem och minns dem, människor jag älskar nu i livet.

Det känns som att just nu är slöjan mellan deras värld och vår mycket tunn, och det är en bra tid att ta emot och förmedla kärleksbudskap. Och att få kontakt med någon som gått vidare är något alla kan, det handlar bara om att öppna sig, och finnas till i kärlek, utan förväntningar.

Förr förväntade jag mig alltid att om man ska ha kontakt med de som gått över så ska man "se" dem, visuellt, med ögonen. Men det handlar inte om det. Det kan komma bilder, men vanligast är känslor, flyktiga budskap av kärlek, och en varm omfamning. Så många som älskar oss finns omkring oss hela tiden - så känn dig omfamnad, och öppna en dialog ensam eller med någons hjälp, då du behöver det.

Frid till er alla. Och oändligt med kärlek.

Kommentarer

  1. Fin text om att vara lyhörd och öppen också inför också sån kärlek som inte rört en själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3 Ja, jag tycker sådan kärlek är väldigt vacker och gör världen mycket, mycket större.

      Radera

Skicka en kommentar