Närturism: Kahvila Saha

Jag har hört mycket gott om Kahvila Saha i Yxpila i Karleby men inte kommit mig för att åka dit. Förrän igår!

Vilket härligt ställe! Härlig omgivning med lummiga träd och mysig strand, vackra hus, vacker inredning, gott kaffe och hembakt kaka. Ett riktigt paradis om man vill slippa själva stan. Hit åker jag gärna igen - kanske på någon mysig konsert i sommarnatten.





Jag tog mig dit efter obehaglig magnetröntgen. Tacka vet jag älskade sällskapet som varsamt höll sina händer på mina ben medan jag obekvämt låg med armar och huvud inne i tunneln. Efter den upplevelsen kan man gott unna sig besök till Kahvila Saha följt av virkesjakt i K-Rautas skräphögar och pizza från Marziano.

Snart kommer inlägg om terassen och växthuskrypinet - som båda snart står alldeles klara!

Kommentarer