FattigDomen

Ja, nu kom då fattigDomen från socialen. Mitt utkomststöd sänks med 20% trots mitt samtal med socialarbetaren. Det ska givetvis överklagas - men jag tvivlar på att det går igenom.

Eftersom det här är en ovanligt tuff månad med räkningar för försäkring, bilförsäkring, el, tandläkare och läkare så kommer jag imorgon då det mesta är betalt att ligga på MINUS. Jag har alltså absolut ingenting att leva på. Socialen gick med på att betala elräkningen till fullo, vilket innebär 65€ mer än de först betalade ut. Men det räcker inte. Jag kommer att ligga på minus. Och matkuponger eller annat har de inte heller att bistå med.

Jag fick hjälp av mina älskade mammor så jag har mat för veckan. Men ska det verkligen vara så här?

Så dåligt som jag mått med min PMDS i en veckas tid känns detta verkligen som sista droppen. Hur ska jag orka? Jag är fem före sjukledigt - IGEN.

Om exakt en månad fyller jag 30 år. Och fortfarande ringer jag i gråtpanik till mamma på natten. Och fortfarande kämpar jag med mitt självhat och min hopplöshet. Och fortfarande har jag inte fått min konst och mina talanger att bära mig.

Jag räcker inte till.

Om ni vill beställa en tavla eller annan tjänst - gör det nu. Det ger konkret mat på bordet åt mig.




Kommentarer

  1. Jag bidrog med lite åt dig, men har själv inte heller överdrivet med pengar som studerande trebarnsmamma med huslån men det hjälper dig kanske lite :)

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha! :) Hur bidrog du? Beställde du från RedBubble?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo :) Vet inte hur snabbt pengarna kommer till dig därifrån dock.

      Radera
    2. De kommer cirka en gång i månaden i såna fall att jag tjänar mer än minimigränsen - men den är jag över nu :) Så lite smått får jag nog in därifrån snart. Tusen tack igen <3

      Radera
  3. Hej! Ville bara säja att jag tycker du är jättebegåvad konstnär! Och tillägger att det är gratis lunch varje fredag 12-14 på Café Livingroom i Kokkola, Långbrog. 47. Om du vill/behöver.

    SvaraRadera
  4. Tusen tack! Och tack för tips - det kan ju faktiskt hända att en gratis lunch kommer väl till pass i något skede!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar