Ni hittar mig i dagens ÖT & VBL!

I det här inlägget skrev jag om socialens beslut att sänka mitt utkomststöd med 20 procent. Strax efter det kontaktade Sofie Stara på ÖT mig. Hon ville skriva om min vardag, mitt arbete, min ekonomi.

Det hittar ni i dagens ÖT.

Jag väntar som bäst på nytt beslut från socialen efter att jag besvärat mig, och dessutom haft möte med min socialarbetare. Jag hoppas jag får mer tid än två månader på mig att få igång Soulmama Arts.









Idag har jag haft ont i magen och tvingats avboka en fotografering. Jag har svurit för att min kropp arbetar emot mig. Aldrig vet jag om jag kan hålla något inbokat förrän det är morgon och jag redan borde åka iväg.

Nåväl, det doftar sommar därute, och jag ska försöka tillbringa närmaste dagarna med ett leende och försöka glömma att magnetröntgen väntar på onsdag.

Kommentarer

  1. Läste om dig i Vasabladet och gnisslade tänder... det är verkligen inte schysst att folk uppmuntras att starta företag och sen bara får skit för det. Kanske jag ska vara lika så glad åt att inte min arbetslösa son vill satsa på att bli företagare... Hoppas det ordnar sig så att du får fortsätta syssla med det som du är bra på och som du tycker om!

    SvaraRadera
  2. Tack för stöd! Jag fortsätter kämpa - det finns helt enkelt inget annat för mig att göra. Detta är JAG - och någon annan kan jag ju inte vara. <3

    Synd att det fanns ett fel i faktarutan. Det lät som att man fick tjäna 150€ innan socialen börjar räkna det som inkomst. Men så är det inte. Gränsen går vid 50€, men all inkomst har nog en procent de drar av som man får behålla - upp till 150€.

    Tänkte bara klargöra - för även om uppslaget fick en att förstå hur dåligt det är ibland - så fanns det denna lilla rad som fick en att tro att jag åtminstone har 150€ att använda innan socialen gör något.

    Nåväl, allt gott och tack för din kommentar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar